2023. október 3., kedd

Kellerwessel Klaus: baudaleire

A szomorúfűz hetekig csak a vicceimen nevetett
 tűzcsapokkal lejtettem én tüzes, forró táncot
 oroszlánná szelidítettem a macskaköveket
 s öregnénik homlokáról leloptam a ráncot 

Kátyúk helyébe kanyonokat hoztam
 vaslogika ellen ezer bársony csodát
 s mindvégig azon morfondíroztam: 
vajon mi rímel arra, hogy baudaleire?

 Galambhadakkal víg hangversenyt búgtam,
 a szöknikész időnek szóltam: gyereide! 
s bájos kis apokalipszisokat súgtam 
márkakurvák éhes füleibe 

S bár belefulladtam minden pocsolyába,
 hátbadöfött az összes járókelő 
de megrogyadoznak előttem a házak
 s új rend szökken lépteim nyomán elő

 Ez a város már az enyém, 
hát járom szórakozottan 
panelárnyak hercege, én!
 s még mindig ötletem sincs, mi rímel arra, hogy baudaleire

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Major Petra: Csapongás

Hol szoktatom, hol szöktetem magam egy-egy gondolatomhoz. Major Petra (1983-)