2023. február 13., hétfő

Babiczky Tibor: Reggeli áprilisban

Egy

Újra a fák suhogása
ébreszt, a reggeli fény
lombfüggöny szűrte mása
feldereng az ágy szegletén,
egy galamb szárnycsapása,
árnya, meg-megrebben a lég,
sercen cigarettád, mázsa
súly fölöttem az égi kék,
s mégis oly áttetsző, nem fed el.

Ma halászok jajszavára ébredtem fel.


Kettő


Még a reggel illata, fénye
érint meg, a formák s a szinek
játéka, tárgyaim, s mily kénye
kelteget épp e semminek;
az ablaktáblák tetőzte fényt
bámulom, utcát, háztetőket,
nyugodt vagyok, felejtem őket,
mint aki most szennyes ruhaként
istenét magára öltözi,
s szolgál, ha uralkodni fáradt;
mint a kertész, aki kiszáradt
fáit is makacsul öntözi.


Babiczky Tibor (1980-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Major Petra: Csapongás

Hol szoktatom, hol szöktetem magam egy-egy gondolatomhoz. Major Petra (1983-)