2022. december 29., csütörtök

Dékány Dávid: Másfél

Egy mosogatógép hangjai
belülről ugyanolyanok,
mint amiket egy magzat
először hall az anyaméhben.
Ha lenne mosogatógépünk,
időnként biztos sokáig ülnék
nekidőlve, mintha egy terhes nő
ölébe hajtottam volna a fejem.
Ritkán főzök, úgyhogy
hűtőmágneseket tennék bele,
a földgömböt, a kacsás bögrét,
ragacsos utolsó kortyokat,
a színe miatt őrizgetett penészt.

Az ágytól a konyháig
sötétben is tudom az utat.
Most elkezdhetném kiszámolni,
hogy egy átlagos kapcsolat
mennyi folyadékveszteséggel jár,
de ez nem egy átlagos kapcsolat.
Elmentettem egy 10 órás felvételt
egy mosogatógép hangjáról,
azt fogom hallgatni az elalváshoz.
Amíg zárt térben maradok,
a tüdőm még mályvaillatú.
És képes voltam haragudni,
amiért túl gyorsan oldottad meg
a legújabb problémámat.
Én kicsit még gyönyörködtem volna benne.
Szólj rám, ha elfelejteném,
hogy neked sem egyszerű,
ha csak belegondolok, úristen,
velem lenni.


Dékány Dávid (1988-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Major Petra: Csapongás

Hol szoktatom, hol szöktetem magam egy-egy gondolatomhoz. Major Petra (1983-)